Spravodajstvo

Linky MHD naďalej bez pripravovanej optimalizácie
Dátum konania 26.07.2007
Kategória spravodajstvo

Regionálnymi médiami už niekoľko týždňov kolujú informácie o pripravovanej optimalizácii autobusových spojov mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Martine. Pôvodný termín uvedenia optimalizácie do praxe bol predpokladaný k prvému augustu 2007. Nakoľko sa spomínaný dátum priblížil a zmeny v MHD by sa výrazne dotkli mnohých cestujúcich Martinčanov, zisťovali sme konkrétnejšie poznatky. V pláne je totiž nielen časový posun niektorých spojov, ale aj ich nahradenie novými, premávajúcimi po inovovaných trasách. Podľa našich informácií nie je spustenie plánovaných zmien v začiatku augusta reálne. Stále totiž prebieha pripomienkovanie zo strany občanov a kompetentní sa týmito reakciami budú naďalej zaoberať a prípadne ich zapracuvávať do nového cestovného poriadku. Ako nás informoval Ing. Ján Greguš z odboru komunálnych služieb-oddelenia životného prostredia a dopravy, samotné uvedenie zmien liniek MHD do praxe ešte podlieha schváleniu mesta, následne prebehne médiami informačná kampaň určená obyvateľom nášho mesta. Z uvedeného vyplýva, že presný termín sprevádzkovania optimalizácie MHD Martin dnes ešte nie je určený. Pokiaľ teda máte  čo povedať k pripravovaným zmenám, chcete prispieť svojimi pripomienkami a návrhmi, stále tak môžete urobiť prostredníctvom pripraveného formulára, ktorý slúži na tento účel, prípadne pridaním Vášho komentára k tomuto článku.


 


Aké zmeny nás teda pravdepodobne čakajú? Linky, pri ktorých dôjde len k časovým zmenám: 7, 11, 15, 23, 24, 27, 30, 41, 52 a 62. Linky s novou alebo pozmenenou trasou: 10, 34 a 50. Nové linky: 8, 9. Zrušené linky: 12, 20, 31, 51 a 55. V niektorých prípadoch nahrádzajú kombinácie nových liniek tie pôvodné. Bližie informácie sú uvedené na špeciálnej stránke venovanej optimalizácii MHD.



autor mojMartin.sk


Text Meno Dátum pridania
Nebolo by od veci, keby mal spoj 33 zastávku aj v Priekope... monami 2007-12-05
Ja by som Vám doporučil písať pripomienky tu: http://doprava.martin.sk/index.php?w=pripomienka_a Pretožu v tomto fóre to nikdo z ľudí čo pripravujú optimalizáciu pravdepodobne nečíta. MHDmartin 2007-09-03
Dúfam, že tie zmeny sa budú týkať hlavne občanov, ktorí cestujú MHD, a nie tých
ktorí cestujú autami. Neraz mi tak prišlo, že to robil človek. ktorý sa nevozí
MHD, ale autom. Mne určite chýba linka č.32 a to nie som z Bystričky ani zo
Záturčia. Privítala by som, keby vymysleli linku Vrútky-Stráne. Keď sa vyberie
4-členná rodina z Priekopy na Stráne, tak si vypočítajte tú cenu na cestovnom.
A to nehovorím o prestupe a následnom čakaní na 41. S pozdravom
Jana
Janula 2007-09-02
ako to bude s 33 nic o nej nepisete lulu 2007-09-01
ako si to predstavujete ze chcete zrusit linky 23 a 33 ved aj nappriek tomu stale 33 chodila len velmi zriedkovo a teraz uz vobec to mam ako teraz chodit s maly&m dietatom s kocikom peso po hlavnej ceste ked budem chcet navstivit rodinu v zaturci no vy ste teda bohovy hlavne ze vam to vyhovuje na ohlasy bcanov ktorych sa to najme tyka zvysoka kaslete robite len to co vyhovuje vam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ritka24 2007-09-01
ako si to predstavujete ze chcete zrusit linky 23 a 33 ved aj nappriek tomu stale 33 chodila len velmi zriedkovo a teraz uz vobec to mam ako teraz chodit s maly&m dietatom s kocikom peso po hlavnej ceste ked budem chcet navstivit rodinu v zaturci no vy ste teda bohovy hlavne ze vam to vyhovuje na ohlasy bcanov ktorych sa to najme tyka zvysoka kaslete robite len to co vyhovuje vam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ritka24 2007-09-01
starý cestovny poriadok linky č.33 bol velmi obmedzeny ak ju zrušíte budeme nútený chodiť pešo po hlavnej ceste popod Partizánsky pomník a tak budeme vystavovaní smrtelným nástrahám vysokej premávky na ceste. Sisa 2007-09-01
Ak mozem... vela informacii k teme najdete na www.moothee.szm.sk/mhd moothee 2007-08-25
mali by dat viac spojov do Zaturcia. asd 2007-08-14
to,ze 15 a 34 chodia uz aj cez vikend je fajn,aale mali by chodit skor ako od 8:41 ved spoje o 7.00 boli vzdy plne.A tiez by mali nechat 33 a nech chodi tolko,kolko 10. asd 2007-08-13
1. Mne tiez chybaju nocne spoje, aj ked si uvedomujem, ze su nerentabilne. Myslim si vsak, ze kazdu 1 az 2 hodiny by hlavnu trasu jeden autobus obist mohol, aj ked by listok bol 2-3 krat drahsi ako normalne cestovne.
2. Nastupovanie len prednymi dverami nie je vysadou len martinskej MHD, ale urcite nie je prakticke a nieco by sa na tom zmenit malo.
3. K cestovnemu poriadku na zastavkach by mohli pribudnut jednoduche mapy, aby bola orientacia v meste a v trasach liniek v nom lepsia aj pre "nemartincanov".
Dakujem :)
mazo 2007-08-12
Zrušiť 31-tku?? To hádam nie!! Skúste každé ráno cestovať spolu so študentami smerom na Ľadoveň a potom sa zbadáte. Je to niekedy cestovanie pod ľudskú dôstojnosť. Spoje č. 11 všetkých nepoberú.
Dúfam, že ešte dlho bude prebiehať prieskum a diskusia a potom sa nájde rozumné riešenie.A čo tak nejaká rýchlolinka Ľadoveň - okolo Tesca a rovno do Záturčia??
sopka 2007-08-03
Na uvod chcem napisat, ze "kompetentnych" Vase nazory zaujimaju, a ze si z casu na cas citame aj taketo diskusne fora. Vsak doprava sa robi pre ludi a tiez byvame v tomto meste...

mozno by bolo dobre uviest niekolko upresneni:
Vseobecne vyjadrenia byvaleho primatora mesta Martin, ze dopravca to robi zle a treba to robit inak, vyustili do direktivneho zadania prieskumu a projektu optimalizacie, ktory mal za ulohu usetrit prostriedky vynakladane mestom z rozpoctu na MHD. Na prvý pohlad dobrý motív..., ale mesto si malo v prvom rade zadefinovat aku dopravnu obsluznost zabezpeci pre svojich obcanov. A to co do objemu t.j. kolko km, spojov...atd., ale aj co do kvality t.j. standard autobusov, zastavok, oznacikov, informacny system... a pri akych cenach cestovneho. Jedine co byvaly primator rozhodol, bol vyber autobusu a to bez ohladu na cenu, prevadzkove naklady a moznosti mesta.

Ocenujem sucasne vedenie mesta Martin, ze sa bezhlavo nepustilo do nasadenia optimalizacie. Su ludia, ktori o nas hovoria aj do medii, ze sa toho bojime. My sa nebojime, ale upozornujeme na mozne rizika. Aj ked sme ako dopravca boli maximalne sucinny pri vypracovavani optimalizacie Zilinskou univerzitou, tie rizika tu su.
Staci sa pozriet na nasadenie optimalizacie v Trencine, kde sa to stretlo s velkou nespokojnostou obcanou, museli sa umelo narychlo popridavat spoje, vozidla a vysledkom je, ze po optimalizacii sa jazdi o 200 000 km rocne viac ako pred optimalizaciou a to je pri rocnom vykone 1 850 000 (udaj z roku 2004) co povedat.

Moj sukromny nazor je, ze optimalizovat dopravny system by sa mal vtedy, ked je dopravna kapacita predimenzovana a ponukana nerovnomerne a to nieje pripad Martin, Vrutky. Obsluznost Martina, Vrutok MHDeckou je, co sa tyka ponuky na hrane, ak by optimalizacia mala mat za nasledok znizenie ponuky pod urcitu hranicu, cestujuci sa jednoducho odmietnu prisposobit a prejdu na individualnu dopravu.




keso9 2007-08-02
Milý Pacalo. Nie všetky cestovné poriadky sú pre iných ako domácich zreteľné a zrozumiteľné. Napríklad taká Žilina, .... Tie ich pásma a cestovné poriadky ma vôbec nezaujali. Bludný kruh. simo 2007-07-31
Posunutie odchodu spoja č.10 od ŽOS-Vrútky o 14.45 a 15.45 nie je dobré riešenie. Navrhoval by som, aby ostala pôvodná varianta, keď chodil spoj č.11 o 14.50 a 15.50hod., prípadne ho posunúť na 15.00 a 16.00. Odchod pracovníkov z podniku je povolený po 14.35hod. a keďže z opačnej strany závodu trvá dôjsť na zastávku min. 10-15 minút, mnohí pracovníci by spoj o 14.45 nestihli. ján 2007-07-31
Vazeni pripspievatelia, to, co pisete sem patri prave do formulara na stranke mesta, v clanku je uvedeny odkaz. Tam je spravne miesto pre vase pripomienky. Tu si ich mozno nik kompetentny ani nevsimne.

Nocne spoje su velmi nerentabilne, cestovne bolo drahsie a casto bolo potrebne, aby v spoji bol pritomny aj policajt.
Zilinska MHD nema nic spolocne s SAD Zilina. A nastupovanie len prednymi dverami nie je len v Martine.
Cestovne poriadky su strasne, s tym by bolo treba nieco urobit...
moothee 2007-07-30
Aj napriek tomu, ze sa odveziem MHD 1-2x za rok, neda mi nereagovat. Nedavno sa mi postastilo vyuzit MHD a musim uznat, ze som bol velmi sklamany. Nastupovanie prednymi dverami mi pride hrozne zvlastne. V ziadnom inom meste nieco take nemaju. Vsade vyuzivaju vsetky dvere co mi pride logicke, ale mam pocit, ze v Martine nik logicky neuvazuje. Neviem si predstavit ako to funguje rano, ked idu vsetci do prace a do skoly a musia cakat kym vsetci nastupia...Autobusy maju dost velke pauzy a nocne spoje chybaju. Mnoho ludi nema sancu sa dostat okolo pol noci z mesta domov MHD. Su odkazany bud na brutalne predrazeny taxik (drahsi aj ako v BA), alebo na cestu peso. To je taky problem poslat autobus raz za hodinu ktory obehne cely Martin a odvezie par ludi. Viem, ze to neni ziskove, ale mesto nerobi len ziskove veci. Musi urobit aj nieco pre obcanov. Potom by sme mozno nemali tolko popisanych budov, potrhanych plagatov, rozkopanych smetiakov....
Ale z coho som najviac prekvapeny a co ma nuti napisat tento prispevok je fakt, ze ked pride do mesta turista ktory nepozna nase mesto a chce vyuzit MHD, tak je strateny. Moze mat mapu a moze vediet kde ma vystupit, ale ked pride na zastavku ani len netusi ktory autobus kam ide. Dozvie sa sice ciel cesty konkretneho autobusu a par zastavok na ktorych zastavuje, ale nie vsetky!!! Je to podla vas normalne? V kazdom meste v ktorom som bol maju cestovny poriadok spraveny tak, ze su tam napisane vsetky zastavky na ktorych bude autobus stat. Aby aj turista neznaly pomerov mohol v pohode cestovat a vedel ktorou trasou premava konkretna linka. Tak si aspon moze odpocitat na ktorej zastavke ma vystupit (ked uz v novych autobusoch chyba svetelny napis konkretnej zastavky) a hlavne do ktoreho autobusu nastupit...
Dufam, ze si tento prispevok precita niekto kompetentny a napravy tento nedostatok.
pacalo 2007-07-30
Ja si myslím že celá optimalizácia je úplne zbytočná. však už by ste len všetky spoje chceli čo najviac zredukovať a porušiť linky a pridávať len dáke nové čo bude behať cez celý Martin či čo ja sa nemienim voziť v jednom autobuse 1 hodinu kým pobere všetky zástavky. Dosť čo ste už dávnejšie urobili zmenu so spojom na Bystričku zrušili ste pôvodnú 32 zo Záturčia a dali iba z mesta premávať 62. A teraz chcete robiť ešte dáke optimalizácie podľa úplná blbosť, ľudia sú spokojní aspoň s cestovným že aké je také ešte je oproti iným mestám krajským a nie ešte prispôsobovať spoje za kultúrou,prácou a neviem čím iným ako to bolo úvádzané už v X článkoch. A láskavo by ma potešilo ja viem že máte obmedzenejší vozový park a veľa autobusov už je starých do šrotu ale tak hádam Vám zase nejaké nové pribudnú ak tie úžasné teraz no ale vy s tím nič nemáte vy v tom len vozíte ľudí ze to môže len výrobca a dodávateľ ktorý nám ich dodal na prepravu osôb. A ešte by ma veľmo potešilo keby ste trochu viac dali chodenie autobusov aj inde po sídliskách myslím viackrát za hodinu aby chodili si zoberte Vrútky chodí tam skoro každá mestská tam má konečnú a 10 chodia každú chvíľu a podľa dakedy úplne zbytočne poloprázdne láskavo urobte toto aj zo Záturčím ešte cez ten týždeň to sa celkom dá ale víkendové dni je niekedy aj 30-40 minútová diera medzi spojmi. A ešte jedno je teda riadne čudné, aby človek nastupoval v 21. storočí prednými dverami to je na hlavu spadnutie podľa mňa bežne inde vo všetkých mestách sú na to platení revízori a každý raz občas chodia po vozidle a kontrolujú cestujúcich. Len taká Žilina na porovnanie aký je to rozdiel zasa aj väčšie mesto, krajské a jedno z druhým atd... Ale tak mesto Martin patrí pod odštepný závod Žilina.
Ďakujem za svoj názor...
občan 2007-07-27
Ja si myslim, ze tato sprava uz mala byt zverejnena, ked sa nove navrhy CP objavili na internete (8.6.). V kazdom pripade lepsie ako nikdy. ;) moothee 2007-07-26

Zavri okno 

ZetaGroup Software s.r.o. Martin www.mojmartin.sk